tirsdag , 18. december 2018
Home / Guide / Montering af tårnstabilisator, NA

Montering af tårnstabilisator, NA

Følgende guide viser hvorledes man monterer tårnstabilisator. Eksemplet tager udgangspunkt i Flyin Miata tårnstabilisator monteret på en 1,6 NA med ABS. Før købet af tårnstabilisator er det en god idé at sikre at den passer til bilen. ABS og beholder til sprinkler systemet kan være i vejen på nogle modeller og årgange.

Monteringen er nem og taget ca. 15-20 minutter alt efter hvor handy man er.

Motorrummet før montering af tårnstabilisator:

 

Kittet består af to tårne, et par bolte og selve bøjlen, som kan justeres i bredden.

 

Bilen må ikke være løftet ved montering. Start med at fjerne de 4 14 mm møtrikker markeret med røde cirkler.

 

Monter de to tårne og fastgør de 4 møtrikker. Efterfølgende monteres selve bøjlen med de to bolte. Bøjlen kan justeres i bredden med to store møtrikker, før den endelig fastspændes. Bemærk at den ene er højredrejet og den anden er venstre drejet. Bøjlen skal, set fra siden, pege svagt ind mod torpedopladen. På denne bil var det nødvendigt at dreje holderen til diagnosestikket ind mod torpedopladen for at få plads til det hele.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Der færdige resultat. Kontroller at stabilisatoren ikke rammer motorhjelmen når den lukkes. Hvis den gør, kan baren justeres så den hælder en anelse mere ind mod torpedopladen.

Se også

Ændring af fælg- og dæk størrelser

Dækkets størrelse måles i Bredde (A – mm) / Profil (B – % af bredde) …