tirsdag , 22. oktober 2024

JDM Roadster ND NR-A

Af Christian Lunding.

På det japanske marked (JDM) sælger Mazda en track-day udgave af MX-5 ND under modelbetegnelsen “Roadster NR-A”.

Den fås i farven hvid, tager udgangspunkt i Mazda’s omdrejningsvillige 131 HK 1,5 motor og har fået den klassiske club sport update med bremser, undervogn, sæder og bur. 1,5 udgaven er i forvejen den letteste ND på markedet. Rygterne fortæller desværre at Mazda ikke har planlagt at tage bilen på markedet i hverken Europa eller US.

I forhold til standardudgaven har bilen følgende forbedringer:

  • Tårnstiver
  • Bilstein undervogn
  • Spærredifferentiale
  • Forbedret motorkøling
  • Racersæder med H-seler
  • Bur
  • Slæbekrog
  • Bremser fra 2,0 udgaven
Næste Prev
  Mazda Roadster NR-A 
Mazda Roadster NR-A
Interiør med skålsæder og H-seler
Bur er standard
Simpleste udgave har ikke navigation
Motoren er standard 1,5 131 HK og der er monteret tårnstabilisator
Når der køres konstant med høje omdrejninger er der brug for køling. Derfor har NR-A også fået monteret en større køler
Standard er Bilsteinundervogn. Det vides dog ikke om den er tilsvarende den som findes på 2,0 sportudgaven
Spærredifferentiale
Større bremser fra 2,0
Slæbekrog
Næste Prev

 

På track days ser det ud som om bilen styrer fint igennem svingene.

Se også

2019 Mazda MX-5 imod MX-5 Cup Car

En ganske fin sammenligning af 2019 MX-5’eren og seneste udgave af MX-5 Cupbilen (2016 udgaven) …